cursor

Fruity Strawberry Heart

~~ anniversary ~~

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, April 26, 2011

~~ Kisah Kau dan Aku ~~


Add Video
Hari ni genap 4 tahun perhubungan aku, Norfarrahana Mat Zain dan Mohd Helmie Abdul Karim terjalin. Memang aku betul2 tak sangka jalinan hubungan kami boleh terjalin dengan begitu lama. 
Bila teringat balik perkenalan kami pada 4 tahun yang lepas memang cukup indah....Buat pertama kalinya aku dengan Helmie berjumpa di Kg Kelisar, Kelantan di mana ada program anak angkat (opkim) pada 15-17 Mac 2007....Kami memang la 1 UiTM tapi tak pernah jumpa atau terserempak pun. Tambah2 berlainan course..Aku Diploma Akaun dan dia Diploma Sains Komputer.


Ni la first gambar aku dengan dia..Kelakar kan...hik3 ;p


Tapi pada permulaannya, aku tak minat pun kat dia ni. Aku lebih minat pada orang lain...ahakks!! (syg..kalau awak baca part ni jangan marah yer..hik3)... Erm, biarlah aku rahsiakn je siapa yang aku minat tu..Lagipun cerita lama dan untuk suka2 je..Takde la serius mana pun (orang cakap jiwa remaja time tu..hihi) Lagipun masa tu, kawan aku yang suka kat Helmie ni..Takkan lah aku nak kacau daun kot..wahaha...Kawan aku (biarlah aku rahsiakn nama dia) bukan main berusaha nak tackle Helmie ni huhu..Tapi biar jela, aku tak kisah pun..Aku malas nak ambil tahu..
Tapi kan ntah macam mana si Helmie ni boleh ‘tersangkut’ dengan aku (yeke??wahaha)...Ada la satu petang tu masa main piring terbang kat padang, kami berborak2 dan main sama2...Lagipun aku 1 team dengn dia..Bila dah berborak2 dan berkenalan, kami pun tukar2 nombor phone..Macam mana la aku boleh bagi nombor telefon kat dia...Sebab aku ni susah sikit nak bagi nombor kat budak lelaki..Tu paasl aku ni ta ramai kawan lelaki sejak dari skolah lagi. Kalau tak silap aku budak laki yang mula2 aku kenal masa masuk UiTM Kelantan ni Helmieda n Fatah la. Tu pun masa masuk part 2. Masa part 1 memang la ada budak lelaki (3 org) dalam kelas aku tapi bertegur sapa pun tak sebab aku tak layan mana kaum berlawanan spesies ni..hua3. Tapi dengan Helmie ni aku selalu main mesej dengan dia. Kadang2 aku pun pelik kenapa aku mudah sangat layan dia ni dan rasa lain la wktu tu. Padahal aku tahu kawan aku yang minat dia dan tambahan lagi dia pun ramai peminat dalam UiTM tu.

Lagipun, baru setahun aku putus dengan ex aku. Nak lupakan ex aku dalam sekelip mata tu memang tak mudah tapi sejak hadirnya Helmie, dia dapat buat aku lupa pada ex aku tu...Dan aku dapat rasa hati aku pun berbunga2 dengan dia. Tapi bila kawan aku ni dapat tahu aku rapat dengan Helmie, dia dah tak tegur aku macam biasa dan aku tengok dia pun lain dengan aku. Kawan2 dia yang rapat dengan dia pun macam dah tak mesra dengn aku. Rasa sedih la jugak kan. Aku takde niat pun nak ambil Helmie dari dia. Kitorang cuma kawan2 je walaupun time tu dah bermulanya sesi kenal hati budi dan masing2 pun dah sedar rupa2 nya kami memang suka antara satu sama lain pun..hehe..Cuma tunggu masa jela yang menentukan waktu tu. Aku memang dah beritahu kat dia kawan aku yang minat dia dan dia cakap dia anggap kawan aku pun macam kawan je dan takde hati pun kat kawan aku tu. So aku nak cakap apa kan.

Ni gambar yang seterusnya.....Memang tak rancang pun nak pakai baju kuning sama2...Time ni masih berkawan dan jadi bahan usikan kawan2 la jugak..ngeh3 (**,)

Aku senang kawan dan kenal dengn Helmie. Hati aku pun rasa lain. Walaupun sebelum tu aku pernah 'bercinta', tapi aku tak rasa kasih sayang dan perasaan cinta tu dari ex aku (sebab aku tahu dia cuma nak permainkan aku). Tambahan lagi, kawan2 aku dah nasihat jangan mudah percaya pada ex tu sebabnya dia playboy a.k.a buaya darat.Kitorang couple pun cuma sebulan lebih je dan tak pernah keluar dating berdua. Waktu kitorang declare dulu, dia masuk matrik dan putus bila aku nak daftar masuk ke UiTM. So memang tak pernah keluar bersama..huhu.. Memang la orang cakap First Love susah nak lupa tapi aku rasa First Love aku dalam erti kata yang sebenarnya ialah dengan insan yang bernama Mohd Helmie Abdul Karim. (**,)

Ada la satu perkara ni yang buat aku betul2 terharu dengan ketulusan hati dia terhadap aku dan buat aku rasa yang dia ni memang serius dengn aku dan tak main2 masa dia berani sahut cabaran untuk call mak aku. Time tu dia luah dia suka kat aku dan rasa lain bila kenal dengan aku (waktu : 27 April 2007) dan aku cakap la tak percaya dan suruh dia buktikan. Dia cakap nak pergi rumah aku. Tapi aku pikir sapa2 pun boleh cakap camtu dan still tak percaya lagi. Then aku pun cakap kalau betul2 dia suka aku, aku nak dia call mak aku dan bagitahu kat mak aku tentang apa yang dia nak cakap kat aku tu. Biar mak aku tahu. Waktu tu aku saja je acah dia nak tengok dia berani ke tak. Memang tak sangka la dia cakap boleh dan mintak nombor mak aku. Terkejut giler gak aku dan aku pulak pikir2 nak bagi ke tak nombor mak aku ni. Nanti kalau betul apa la mak aku pikir nanti. Nak belajar ke nak bercinta???huhu (*,^)

Tapi aku bagi jugak. Mas tu kak Ej (kakak senior yang aku rapat masa tu) cakap bagi je dan kita tengok dia berani dan buat betul2 ke tak. Esoknya tu, pagi2 lagi mak aku call dan tanya kenal ke tak nombor ni 017*******,sebab ada orang call mak aku dalam pukul 1 pagi tapi mak aku tak angkat sebab dah tidur. Sah! Memang tu nombor Helmie tapi aku tak bagitahu pun..hehe..Then petang tu pulak mak aku call semula dan beritahu ada sorang budak lelaki call dan cakap dia kawan aku. Dia cakap dia suka kat aku dan nak kawan dengan aku kat mak aku.

Perrgghh! Memang berani mati betul dia tu! Tapi mak aku bagi nasihat la kat dia.. Mak aku dia tak kisah pun kalau kami nak berkawan asalkan pandai jaga batas-batas pergaulan dan yang penting utamakan dulu pelajaran..Mak aku siap pesan kat dia supaya jaga aku elok2, maklumlah aku pun jauh dari keluarga. Mak aku minta dia tengok2 kan aku kalau aku tak sihat..Aiseyyy, dah dapat greenlight dari bonda tercinta..Mak aku ni memang sporting orangnya..hehe...Masa tu aku memang betul2 rasa lain macam je. Terbitnya perasaan sayang dan macam2 lagi la kat dia. Sampaikan mak aku pun boleh cakap mak aku suka dia sebab dia berani plus gentleman...waduuss2..huhu..sejak dari tu aku pun rapat dengan Helmie dan rajin jugaklah study sama-sama di library (saja buat2 rajin..gitteww..haha)

Tapi biasa la kan..Sepanjang 4 tahun perhubungan kami, tipulah kalau takde badai dan ombak yang melanda. Kami pun macam pasangan2 lain yang pernah ada masalah,gaduh2 dan salah faham. Tapi bila adanya tu sume, sebenarnya ia lagi mengeratkan hubungan kami dan buat kami lebih matang dan belajar dari kesilapan masing2. Erm, pernah juga ada orang ketiga dalam hubungan kami, pernah ada orang masuk campur, pernah ada orang nak rosakkan hubungan kami dan buat cerita macam2 la..Tipu jugak kalau hati tak rasa goyah dan sedih. Tapi alhamdulillah la kami dapat atasi dengan baik.

Bila ingat2 balik memang seronok....Rasa macam nak kembali semula waktu mula2 kami kenal. Dah la macam budak2 lagi time tu..Masing2 masih unmatured,huhu..And bila di pikir2 pun aku rasa macam kisah kami ni boleh dibuat novel. Well, tak mungkin masa boleh diputar balik kan? Apa2 pun ia tetap menjadi kenangan terindah buat kami.Cuma sekarang aku berharap yang hubungan kami dapat bertahan lama dan kekal buat selama2 nya. Moga kami dijodohkan bersama dan ikatan kami berakhir dengan satu ikatan pernikahan. Aku berharap yang akulah tulang rusuk yang dicari2 nya selama ini dan dialah lelaki yang boleh aku jadikan tempat untuk berteduh. AMIN... (**,)

Semoga ikatan ini akan terus berkekalan dan aku akan terus menunggumu Mohd Helmie, sehingga tiba masanya kau menjadikan aku sebagai suri hidupmu. Aku sedia untuk berkongsi hidup bersamamu...... (^^,)

No comments:

Post a Comment