cursor

Fruity Strawberry Heart

~~ anniversary ~~

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, March 30, 2011

~~ Wedding My Kazen...Abg Wafi & Kak Norlin... ~~

Pada hari Jumaat yang lepas, 25 Mac 2011 berlangsungnyer majlis pernikahan sepupuku, abg wafi...Hari Jumaat tu aku keje tp aku amek half day je sebab nak tengok abg wafi aku kawen la & berjumpa dengn family tercinta...Kami bertolak dari umah bapa saudaraku di Bangi lebih kurang dalam pukul 5 lebih dan sampai di rumah pengantin perempuan dalam pukul 6 petang kat Serdang...Alhamdulillah dengan sekali lafaz, abg wafi sah menjadi suami kepada Kak Norlin. Syukur semuanya berjalan dengan lancar dan dipermudahkan Allah SWT. Semoga jodoh mereka berkekalan hingga ke akhir hayat..Amin3...



                                                  Ni masa penyerahan wang mas kahwin


Then kita pergi pulak pada hari majlis perkahwinan sebelah pihak lelaki iaitu pada hari Ahad....Masa ni buat kt dewan tapi rasa suasana tu macam dalam hotel...Agak mewah jugak la dan bertemakan putih plus purple...Sangat2 shantekkk!!!hehehe...



          Haaa.....Ni la suasana dalam dewan tu...Pelamin kat depan...cantik kan



                                                               Ni pemandangan dari atas



Ni orang ramai tengah berpusu-pusu mengambil makanan...Mak sedara aku ambil katering...Nasi beriani dan banyak juga la lauk-pauknya...Yang paling best AYAM GOLEK..huhu..Banyak pulak tu...Kiranya sorg boleh ambil dalam 5 ketul....Naik lagi la berat badan aku time ni..huhu ;'(





Yang ni pulak bahagian kuih-muih, bubur kacang, cendol dan aiskrim yang kita akan makan sekali dengn tapai pulut..Memang sedaapp...yummy..yummyy... (^,*)




Dalam pukul 2pm pengantin pun sampai....Diiringi geng2 motor besar (kwn2 abg wafi)



                                                    Ni dah berarak masuk dalam dewan



                                                       Pengantin makan beradab dulu


Time ni dah ramai giler orang...Aku yang jadi penyambut tetamu pun memang letih la..Makan pun tak sempat..Dalam hati berdoa je jangan la habis makanan tu..Kalau tak memang  sedih dan kempunan la..Dah la julung2 kali ada saudara wt mjlis kahwin besar-besaran camni..hukhukhuk

         Masa ni pengantin tengah bersanding di atas pelamin yang cantik gittewww hehe



Haa...ni la keluarga abg wafi.....Pak cik aku yang duduk atas kerusi pengantin tu dan merangkap abg mak aku...Aku panggil Wak Limi dan wife dia Wak Ani...Abg Wafi yang sulung (26 tahun)...Then Zaki (sebaya aku,23 tahun)...Pastu Syafikah (21 tahun) dan yg bongsu Sakinah (18 tahun)....





Hehehe.....Gambar ni biasa la...Aku pun nak kena interprem gak..kuikuikui....



Ni gambar ramai2....Keluarga sebelah mak aku dan sebelah mak saudara aku.....Tu yang ramai tu...tapi tak semua la msuk..Kalau tak,boleh runtuh stage tu..hehe...Tapi aku dengan Acik Ayu tak join pun time ni...Semua pelik dah kenapa kitorg si Ayu 'kecik' dan si Ayu 'besar' tak msuk dalam pic ni..hahaha..Sebabnya aku dengan acik tengah 'melahap' time ni..Laporrr weiiii.....Dari kul 11am kitorg bertugas dan dalam pkul 4pm baru dapat makan....So kitorg malas la nak pi naik atas tu...Rela MELAHAP lagi...Acik aku pun cakap,pedulikan aje diorang...huahuahua....yang penting kenyang...Ayam golek pun ada banyak lagi...Apa lagi, duk 'meratah' je kitorg ni...Acik aku cakap tak jadi diet dia...Lepas ni baru mula operasi diet...Ntah pape je acik aku yang sorang ni...Dari dulu2 tak pernah2 jdi die punye operasi diet die tu..hahahaha....Smpai aku kalau jumpa dia memang kena makan..WAJIB..hahaha...Nak kenal ke acik kesayangan aku tu?? Takpe2..Jap lagi kat bawah ni ada pic die...Die ni sama je dengan aku...Pantang jumpa kamera pasti nak bergambar...


Sampaikan acik cakap nak berkepit dengn aku je time ni..Sebabnyer si Zaki ni cameraman abg wafi ni kahwin...Die cakap kompom si zaki akan fokus dan banyak ambik gambar aku nanti..Tu pasal die nak duduk dekat aku...Ika,Ina dan yang lain2 pun camtu jugk..Hampagas betul..Saja je nak gosipkan aku..hahaha...Nak buat cmne kan, aku dengan Zaki memang baik sejak dari kecik lagi..So biasa la tu kan..ngeh3 (~~")



Yang ni mak aku....Aku kat tengah dan taaaddaaa...Ni la acik Ayu aku....Muka sama tak??Ada orang sampai ingat acik ni mak aku...Marah betul dia time tu...Kalau kakak ngan adik dia cakap takpe lagi...hahaha..Sabor yer acik.. (*,^)





Tengok la acik dengan mak aku tu posing bukan main lagi..huhuhu




Jeng..jeng...jeng...Aku dan pengantin perempuan...Kak Norlin...Ramai giler cakap muka aku dengan Kak Norlin sama..Yeke?? Try tengok betul2...Sampaikan budak2 kecik a.k.a adik2 sepupu aku semua cakap ' eh..nape akak ayu ada kt ats tu??'...........Diorang semua pelik..hahaha....Lawak2...Tu yang abang Juan (sepupu aku) nak ambil gambar kitorang berdua je sebab nak banding2 kan muka kitorang...Ni la gambarnya....Aku tengok takde pun samanya..kan..kan..kan..hehe...tapi bila akak2 opis aku tengok..Diorang pun cakap muka aku ada iras2 ngan kak Norlin..Diorang teka kak Norlin ni sepupu aku...Padahal bukan..kihkihkih...Macam2 la..Itu tanda jodoh diorang kuat kottt..hehe..AMIN...



Haa.........Ini la cousin aku yang rapat jugakla dengan aku.Maklumlah dah sebaya kan..Muhammad Zaki bin Salimi...Itulah nama yang diberi =)
Erm...Ni dengan Ina..Adik Zaki yang bongsu...Ni Zaki ambil gambar....Sakit anak tekak aku duk mendongak..hehehe



Tapi apa2 pun..wedding cousin aku ni memang bestttt.................Meriah dan happy la dapat berkumpul rmai2... (**,)

No comments:

Post a Comment