cursor

Fruity Strawberry Heart

~~ anniversary ~~

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, April 6, 2016

Perkahwinan Jarak Jauh

Assalamualaikum W.B.T


Rasa macam dah bertahun-tahun lamanya aku tak update blog. Yes!! Terlalu lama..hukhukhuk.. Almaklum lah semenjak dah bergelar isteri dan ibu, masa untuk berhaha berhuhu tu dah habis..sobsobsob..

Last aku update, untuk entry pernikahan aku hari tu kan. Punyalah lama sampaikan sekarang ni dah ada anak dua dah Farra ooiii..hahaha

Tapi takpe..Ini blog aku yang punya, So suka hati lah kan nak update or tak..Lagipun bukan ada orang baca pun dan bukan aku ada follower pn.,.Cisss...Sadis betul ayat kau Mem Farra wehhh... :P

Ok2..Berbalik kepada tajuk di atas, kali ni aku nak share tentang pengalaman Perkahwinan Jarak Jauh  (PJJ) aku.. Sambungan la ni konon2 nya..hehehe

Aku bernikah pada 1 Jun 2012 (dah hampir 4 tahun pun). Aku bekerja sebagai penjawat awam di Putrajaya manakala my hubby pula bekerja sebagai penjawat awam di Negeri Kelantan (Kerajaan Negeri). So, after kahwin tu, kami tinggal berjauhan. Tapi dah biasa sebabnya masa bercintan-cintun dulu pun kami dah PJJ jugak huhu..Cuma kali ni berlainan sikit sebabnya dah rasmi sebagai suami isteri kan, so perasaan tu ada lain macam sikit la..Sedih, rindu tu memang setiap saat ada. Giler tak rindu, suami kottt...huhuhu




Perkahwinan Jarak Jauh (PJJ) bukan semudah disangka dan bukan juga se-payah dijangka.. Orang tua-tua cakap.. pokok pangkal pada HATI. Kita yang mencorakkan hidup kita. So, jangan pikir teruk-teruk. =)

Aku & Incik somi tak penah terdetik sedikit pon dihati ni (walaupon sebesar kuman) nak PJJ nih.. Sapa yang suka ? Dah kahwin still balik rumah sepi.. Tak de orang nak buat lawak dengan kita, nak gaduh dengan kita..Tapi semua ni kami terpaksa harungi...Suka tak suka memang kena suka.. Dah jalan ni yang terpaksa kami pilih.. Susah payah memang kena hadapi la, betul tak?

Kepada yang sedang ber'PJJ' nih.. Kunci segala kata adalah SABAR. Tapi aku paham, kadang-kadang bila tengok suami isteri yang duduk sekali ni.. Nampak suami hantar isteri pergi kerja, terdetik rasa cemburu. Yea lah.. Kita tak merasa.. huhuhu

Lepastu bila balik rumah, rumah sepi, tak de orang nak bergaduh (gaduh manja)  bosan jugak la.. Kadang-kadang aku balik kerja je terus tumbangkan badan. Masak pun jarang-jarang. Beli yang dah siap or terus tak makan or makan kenyang2 kat opis..hehehe

Waktu paling sedih, bila Husband tiada disisi.. Waktu ko sakit...Alah, tak payah nak pikir sakit yang teruk-teruk.. Ko pening sikit je, dah sedih. sedihhh amat ! Yea la.. Manja lebih.. Nak kan perhatian.. Kata dah ada Husband kan ? Menangis teresak-esak macam sakit yang amat. Padahal, pening sikit je. Emosi punye pasal.. Sampai kesian la kat husband aku masa tu.. Susah hati isteri terchentaa sakittt.. hahaha ! Bila dah ada Husband, dari awal kahwin, memang dok PJJ.. Tahap manja tu memang super duper extra. Dengan sapa lagi nak manja woiii kalau bukan dengan laki sendiri...kannnn :P



Aku pun dah mohon tukar sejurus lepas aku dah bergelar status dari bujang ke dah berkahwin..hehe.. Dengan alasan mengikut suami.. Yea lah kan, suami aku kan berkhidmat dengan Kerajaan Negeri Kelantan. So, aku la yang kena follow dia. Dia mana boleh keluar dan ikut aku.. lagipun, tempat seorang isteri di sisi suami dan isteri kena ikut suami walau ke mana suami pergi...Ecececece...ayat kau, power la sangat...hahaha

Aku berharap semoga penantian utk PJJ ni akan segera berakhir. Tak sabar sabgat2 nak menanti untuk hidup bersama-sama. Takde guna kahwin kalau nak hidup berjauhan kan. Baik membujang je huhuhu

Ok lah, ni entry untuk kali ni.. Nanti ada masa, aku update lagi untuk cerita yang seterusnya..


Wassalam =)

No comments:

Post a Comment